tiistai 30. lokakuuta 2012

Memories

Siivoilin tossa pari viikko sitten koneen kuvakansioita ja löysin monia kuvia, joita en edes muistanut tai niistä tuli hyviä muistoja mieleen. Ajatelin tähän niistä  tälläsen erikoispostauksen ja kerron siitä kuvasta jotain, kaikista ei välttämättä tule hirveästi tekstiä, mutta ei anneta sen häiritä. Kaikki kuvat ei ole edes kovinkaan vanhoja. Paljon vanhoja ja ihania kuvia katosi vanhan koneen mukana kuolemaan.
 
Tää kuva on otettu 25.8.2011. Kesän vuokrauksessa Maisan suu oli tullut kipeäksi eikä tammaa laitettu tunneille. Kun poni palasi tunneille, ei sillä menty kovinkaan montaa tuntia peräkkäin ja olin parina torstaina ainoa, joka meni sillä. Maisalta oltiin otettu väliaikaisesti turparemmi pois ja se oli suloneen! Nää oli vileä viimeisiä kertoja, jolloin otettiin kuvat vanhalla kamerallal, siksi laatu ei ole mikään paras.
 
Tän ratsastustunnin muistan todella hyvin! Kuva on otettu 22.9.2011. Tää oli ensimmäinen tunti, joka kuvattiin tolla mun kameralla. Ilma oli kiva, vaikka kentällä oli lätäköitä ja menin parhaimmalla ponilla, Maisalla. Mentiin koko tunti ilman jalustimia ja se oli tosi kivaa. Laukat vähän jännitti sillä ajatelin, että tipun sieltä. Yhdessä kulmassa oli järkyttävä lätäkkö ja olin ihan varma, että sinne tipun. En mä sieltä kumminkaan tippunut.
 
Tämän tunnin muistan myös hyvin! Olin eräänä lauantaina rästillä, 19.10.2011 ja menin Tahvo-ponilla. Sai mennä ilman satulaa, jos halusi. Ajatelin aluksi, että mähän en sillä ilman satulaa mene, kun olin kuullut, että torstaina mun ykis ryhmäläisistä oli tippunut siltä. Enkä ollut ennen mennyt edes Tahvolla, joten tämä oli ensimmäinen kerta (ja tällä hetkellä myös ainoa kerta, en ole tuon tunnin jälkeen mennyt kyseisellä ponilla). Päätin kumminkin mennä ilman satulaa. Ravi meni ihan kivasti, tosin olin ihan perunan näkönen siellä. Laukkoja ei otettu, enkä olisi varmaan edes halunnut laukata Tahvolla. Kyllä sillä nyt voisin laukata, jos saisin sen tunnille.
 
Tää kuva on varmaan otettu 2010-2011. Saatuani uuden puhelimen, joka on minulla nykyäänkin käytössä piti mun ottaa Hece-ponista kuva, jotta saisi hienon taustakuvan. Tykkään tästä kuvasta edelleen. Kännyllä otetuksi kuvaksi laatu on hyvä. Poni on erittäin suloinen C:
 
Tää kuva otettiin, kun vietettiin Maisan synttäreitä, 16.6.2011. "Kalkkunoilla" oli maastokurssi, joten olin sopivasti tallilla sinä päivänä ja Ronja oli tullut seurakseni sinne. Kysyttiin saataisiinko harjata Maisaa ja saattiinhan me siihen lupa. Harjailtiin sitä, anettiin sen syödä ruohoa ja annettiin sille omenoita ja porkkanoita.
 
Tää kuva on varmaa 2009-2010 otettu. Melli on tässä kuvassa todella hassun näköinen! :D Joskus kuvailin äitin kännykällä ja tää on silloi otettu, lähetin tän sit omaan kännykkään ja myöhemmin siirsin koneelle ja siellä tää on vieläkin. Tää on jotenki ihan hassun näkönen, verrattuna minkä näkönen Melli oli 2012.
 
Kesällä 2011 olin 3pv istuntakurssilla Marin ja Ronjan kanssa. Ekana päivänä menin Helmillä, mutta sitten se vaihtui Stojaa. Ja aluks se harmitti ihan sikana, sillä en ollut koskaan ennen saanut Stojaa laukkaan. Tuolla kurssilla sainkin ponin laukkaamaan ja hyvin nous, jopa paremmin kuin nykyisin...
 
1.3.2012 Mellille oli sytytetty kynttilä, sillä tämä oltiin päästetty ponien taivaaseen. Melli satutti jalkansa, eikä hoidoista huolimatta jalka alkanut parantumaan, joten ponin parhaaksi se pääsi lepäämään rauhassa. Tunnilla menin Maisalla ja mentiin pellolle. Oltiin siellä ekaa kertaa Maisan kanssa ja onnistuin sitten tippumaankin.
 
Tää on 2010 leiriltä. Menin tokaa kertaa Chikillä ja meillä oli koulutunti ilman satulaa. Se päivä oli kuuma ja siellä oli paarmoja. Chiki sitten alkoi heittelemään takamustaan, kun sen perseen päällä oli jättipaarma. Ja en muutne tippunut! Pysyin siellä selässä ja ihmettelen edelleen miten se on mahdollista. Kaikki ei pukit ei ollu mitään pikkusia, kuten kuvastakin huomaa. Ei tuokaan mikään ihan pikkunen pukki ole.
 
Tämä kuva on myös otettu 2010 kesäleiriltä. Menin siellä ensimmäistä kertaa hevosella ilman satulaa. Aijemmin olin mennyt vain poneilla ilman satulaa ja mua jännitti ihan sikana. Mittu ei muutnekaan ollut silloin vielä mikään mun suosikki kyseiseltä tallilta, sillä 2008 se oli tallonut mun varpaat.
 
Siinä niitä nyt oli. Olis mulla ollu viel vaikka kui paljon muitakin. Huomenna ja perjantaina oon menossa hoitamaan Tytsän ja Toksun, joten silloin ehkä tulee seuraava postaus. Torstaina ei tule, koska en ole menossa ratsastamaan. Ja noista koostevideoista sen verran, että tunneista niitä ei taida enää tulla, sillä mun tunti on 18-19 ja silloin on jo ihan sika pimeetä kuvaamiseen. Meidän tallilla ei ole siis maneesia, joten kuvaaminen on todella hankalaa. Että postauksien laatu huononee, kunnes alkaa tulla taas valosaa :( Mutta ensi postaukseen!


6 kommenttia: