lauantai 22. joulukuuta 2012

Luukku 22

Tässä tulee mun TOP-3 hevosrodut!
3. Suomenhevonen
Suokista tuli yks lempirotu oikeestaan leirillä, kun olin siellä ensimmäistä kertaa. Siellä ratsastin myös ekan kerran hevosella, niinku ihan kunnollisen tunnin. Siellä olikin sitten monta ihanaa suokkia jotka oli tosi ihania, mm. Kertto, Impala ja Into. Siitä lähtien olenkin tykännyt suokeista. :) Vironmäen ponitallilla lähes kaikki hevoset on suokkeja ja isoin hevonen jolla olen ratsastanut on suokki. Säkä on n. 172cm.


 2. Gotlannin russ
Syrenbackalla on yksi russi, mutta aloin vasta leirillä myös tykkäämään russeista. Sillä sen tallin parhaat ponit on russeja, Chiki ja Bella (+ Cupido). Ja kaikilla niillä on myös todella tasaiset askeleet ja ne kaikki on vähän itseppäisiä. Varsinkin yksi niistä...Ja russit on just mulle sopivan korkuisia, ainakin Chiki. Suokkien selässä näyttän pieniltä ja näiden selässä näytän sopivan mittaselta.

 Aika on kyllä mennyt nopeasti! Muistan kun Cupi synty ja se oli vielä sellanen pieni ja nyt se käy jo tunneilla! Cupi on siis Chikin varsa, jonka se sai 2008 vähän ennen leiriäni.
Chiki :3
1. Shetlanninponi
Yllätys yllätys, shettikset on mun suosikki rotu. Ensimmäinen lempiponikin oli shettis, Purdy :3 Leirillä eka poni jolla menin, oli shettis. Eka hoitsu oli shettis, nykynen hoitsu on shettis. Vaikka en juuri kellään shettiksellä voi mennä, ne on silti parhaita. Sellaisa pikkusia palleroita C: Ja kaikista parhaimmat ponit on shettiksia, Hece, Maisa & Limppari (: Shettiskopla. Ensimmäinen poni jolla menin syrenbackalla oli shettis, Purdy ja eka jolta tipuin Syrenbackalta oli shettis myös, Ynkky.



10 kommenttia:

  1. Voisin kai laittaa tähän oman Top 3 listan :D

    1.Suomenhevonen

    Koska ne on niin ihania ja oon just sopiva tallin isoimmalle 178 cm Askorille :3 Love love :D

    2.Eestinhevonen

    Tasainen askel lähes jokaisella ja niin yritteliäisiä :) Ikävöin paljon eestinpoikiamme Luuria ja Rambea ;(

    3.Shetlanninponi

    Olet varmasti itsekkin kokenu sen tunteen kun kaameen tempperamenttinen poni tekee silmättömästi yhteistyötä :)

    VastaaPoista
  2. Kaikki rodut on ihanii mitä tästä listasta löytyy mutta pakko sanoo että shettikset on jotenkin niin hellyyttäviä! <3 Shettikset <3

    VastaaPoista
  3. Hah, nää kuuluu kans mun lemppareihin :D Mut toisaalta, ei rodulla nii väliä oo, hevonen ku hevonen c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hirvee baittari !!!!!!!1!!!! Mut joo ei ookkaa, shetut silti jyrää 8)

      Poista
  4. Mulla on
    1.Vuonikset
    Ku ne on semmosii itteppäisii palleroit (ainaki mun lemppari Pökö) Ja niitten katse on jotain niin ihanaa ♥
    2.Vaikee mut ehk settikset :D
    Ne on mini palloponeja joilla löytyy yleensä virtaa (ainaki niil mil oon menny) Kuitenki ne on ittepäisii :D
    3.Suokki
    ne vaa o nii ihunii :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vuonikset on kans tosi ihania ja sulosia :3 En oo koskaa vaa ratsastanu niil :/

      Poista
  5. Oon nykyne Cupin hoitaja! Paras poni!1 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi vähän kiva c: Ite en pysty sanoo samaa, en oo koskaan ees hoitanu sitä :D:D Mut Chiki ♥

      Poista