lauantai 30. maaliskuuta 2013

Omat tippumiset

Ihan ekan kerran tipuin 2007 leirillä. Oltiin maastossa, en muista oltiinko ihan tavallisella maastolenkillä vai hypimässä maastoesteitä. Menin silloin Kunkulla ja meidän piti laukata pienen "saaren" ympäri takaisin jonon perälle. Nostin sit Kunkulla laukan ja se sit rupes yskimään ja lensin kuperkeikalla alas sielä..:D Sen jälkeen en enää mennyt Kunkulla, koska seuraavana kesänä sillä oli kaviokuume ja nyt se on lepäämässä muiden hevosten kanssa tuolla pilvien luona. ♥

Syrenbackalta en muista minä vuonna tipuin ekan kerran. Mutta taisin saman tunnin aikana tippua kaksi kertaa Ynkky-nimiseltä ponilta. Sillä oli tapana vähän pukitella ja se sit onnistu tiputtamaan mut alas sieltä..:D Ynkky lähti muistaakseni 2008 eläkkeelle ja nyt poni on päässy myös Kunkun kanssa samaan paikkaan ♥

Ynkky

2008 Tipuin leirillä Vililtä kaks kertaa. Meillä oli esteitä ja se sit kans pukitti mut alas sieltä...Sen jälkeen aloinkin sit pelkäämään sitä, kunnes viime leirillä 2012 menin sillä. Viime kerrasta olikin mennyt aikaa ja taas tipuin siltä sellaiset kolme kertaa :D Mutta en mä sitä enää pelkää! Vaikka sillä on tapana pukitella (jos jää puristamaan pohkeella) nii se on super kiva. :)

Vili

Toisella leirillä 2010 tipuin kerran Oonalta maastoesteiltä. Mulla meni esteen jälkeen jotenki tasapaino, kun se este oli silleen alamäessä. Sieltä mä sit tipahdin ja takas selkään. Samalla leirillä, tipuin puistoesteillä Bellalta. En ees muista miks mä sielt tipuin. Tipuin sit jotenkin mun nilkan päälle, et se turpos ja oli kipeenä. Kävely olikin sit hankalaa. Meillä oli vielä samana päivänä leirikaste ja silloin alko kans ukkonen paukkumaan. Repe parka pelkäs sitä kun jotkut oli Repen ja jonkun, en muista kenen kanssa kentällä agilityilemässä (? :D) tai jotain sellasta.

 Oona
Bella

Vuotta en muista yhtään, mutta meillä oli ekaa kertaa koko iso kenttä käytössä. Menin sen tunnin Mellillä. Mä en ees oikeein tajuu miten ihmeessä mä sielt tipuin. Käveltiin loppukäyntejä ja oltiin ladonpuoleisella lyhyellä sivulla. Ladon takaa tais tulla jotain pyöräilijöitä ja sit Melli lähti jotain ravikäynti sekotusta ja mä sit tipahdin? :D Sit ku mult kysyttiin et mitä se Melli oikein teki nii en osannu ees kertoo ku en ittekään tiiä mitä silloin oikein tapahtu :D

Melli

Heceltä tuli tiputtua kans kerran. Se oli tosin ihan oma moka. Meillä oli leikkitunti ja leikittiin lipunryöstöä. Lähettiin sit ryöstämään Hecen kanssa lippua ja en keskittinyt tarpeeksi poniin, joten se sit veti pienen pukin ja tipahdin sit sieltä :D Poni vähä katto et mitäs ihmettä mä siinä maassa oikeen teen. Pöhkö poni ♥

Hece

Maisalta on tullu tiputtua eniten..Yhteensä kahdeksan kertaa. Kolme kertaa kaverin ratsastusynttäreillä. Mentiin ilman satuloita ja onnistuin sit tippumaan kaks kertaa ainaa päin. Ekalla kerralla sen aidan lauta irtos tolpasta...:D Tokalla kerralla pamahdin suoraan sitä aitaa päin vatsalleni, tipuin siis jaloilleen. TÄSTÄ pääset katsomaan videon, kyseisitä synttäreistä ja mun tippumiset on myös siellä.

Tipuin Maisalta kerran myös neljä kertaa saman tunnin aikana. Mentiin silloin kans ilman satuloita. Ja kerran tipuin siltä pellolla. Poni meni siel ihan sika kovaa ja multa oli tippunu toinen jalustin ja mutkassa Maisa jatkoi matkaa ja itse jäin sinne mutkaan. :D Ja äkkiä muiden ja ponin perään.

Maisa

Huhuh, oonpas tippunu monesti..ja vielä lisää tulossa...:D

Stojalta oon onnistunu tippumaan kaks kertaa. Monesti on ollu lähellä, etten sieltä alas tulisi. Kumminkin, meillä oli estetunti ja se sit veteli pukkei esteiden jälkeen ja tipuin kaks kertaa aika tyylikäästi...:D Toisella kerralla suoraan polvilleen, mut ei sattunu. Naurartti vaa mun molemmat tippumiset. Tippumiset näät TÄSTÄ.

 Stoja

Viime kauden lopussa ratsastin kaks tuntii. Molemmlla tunneilla tipuin ja sen jälkeen en olekkaan tippunut. Menin oman tunnin Limpparilla ja leikittiin raippahippaa ilman satulaa. Lähdettiin sit laukalla karkuun ja poni alkoikin sit pukittelemaan ja mä sit tipahdin sieltä. :D Seuraavalla tunnilla menin Dotilla ja menin myös ilman satulaa. Dotti sit onnistu heittämään mut kaks kertaa alas. Ja molemmat kerrat tipuin samaan kohtaan ja poni lähti samalla tavalla mua kuskaamaan. Paikat tulikin sit vähän kipeeks. Ja en sen jälkeen ihan heti sillä halunnut mennä, mutta Dotti on Dotti. Nyt se on taas sellanen ihana pikku ponski, vaikka onki välillä vähän tuhma ♥

 Limppari
Dotti

Jos oon muistanu kaikki mun tippumiset, nii oon tippunu yhteensä 25 kertaa. (: Sain muuten tietää minne Tytsä menee, se pysyy Tuomarinkylässä, mutta menee toiselle tallille. Kuulemma ratsastskoulun puolelle.



8 kommenttia:

  1. oot aika Pro Katja xd mmut aika hurjan näköstä toi ku Stoja lennättää sua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehe mä oon aina :D ja kyl se mut aika hienosti lennättää alas :D

      Poista
  2. Toi synttärivideo on niin ihana :'D
    En oikeesti kestä sitä vaan nauran katketakseni <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo xD Mä en pysty kattoo ite sitä ilman et alan nauramaan xD

      Poista
  3. hahaa kun stoja näyttää ravurilta tossa kuvassa :D!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep :D Ja jotenki siit tulee kans mielee jotenki issikka kans :D ainaki musta xp

      Poista
  4. Aika kiva oli tää postaus :) Tyylikkäitä tippumisia todella ;) Ite on ratsastanu koht kolme vuotta mut en oo vielä kertaakaan tippunu, just joo. No on se aika monta kertaa ollu tosi lähellä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mul on menossa seittemäs vuos :D Mullaki on ollu monesti tosi lähellä, että en tippuis :D

      Poista