maanantai 6. toukokuuta 2013

Dottie ♥

Sunnuntaina aloin miettimään Dottia, joka on ollut nyt kuukauden saikulla. Se viettää päivät sisällä Minnin ja varsan kanssa. Dotilla on jalat kipeänä, en tarkalleen tiedä mikä vika niissä on. Kumminkin, poni ei ole siis jalkojen vuoksi tunneilla. Rupesin sit huvikseen katsomaan Dotin tietoja hippoksesta. Se tuli Syreen Toukokuussa 2008, eli olen tuntenut Dotin jo viisi vuotta.
 
 
Alussa Dotti oli poni muiden joukossa, eikä se ollut mulle niin tärkeä. Enkä aluksi uskaltanut edes ratsastaa sillä, sen "villin" luonteen takia. Aloin kumminin vähitellen ratsastamaan sillä aina silloin tällöin. Ei se alkuaikoina mua koskaan selästä alas saanut ja Dotti alkoi olemaan kiva poni, jota en enää pelännyt. Ei se kumminkaan mun lemppareita ollut ja menin siihen aikaan enemmän Hecellä.
 
 
Hecen lähdettyä aloin ratsastamaan Maisalla ja välillä menin sitten Dotilla tai Stojalla. Vasta sen jälkeen, kun kasvoin Maisasta yli, niin aloin menemään Dotilla aika paljon. Yhdessä vaiheessa menin sillä monesti peräkkäin. Dotista alkoi tulemaan mulle tosi tärkeä ja tehtii kaikkea yhdessä. Päästiin hyppimään kisoihin, josta napattiin 3. sija.
 



Jälkeenpäin kun olen tuota kisasuoritusta katsellut, niin löysin sieltä asioita, joita mun pitää vielä ton ponin kanssa harjotella. Olen kumminkin tyytyväinen tohon suoritukseen ja poniin! Aluksi mun piti osallistuia Livialla noihin ja verkkasin sen ja alotin radan, mutta poni ei suostunut enää radalla hyppimään, niin sain uuden mahdollisuuden, Dotilla tai Tahvolla. Dotti oli mennyt jo radan pari kertaa ja pääsi vielä vetämään sen mun kanssa ihan vikana. Se myös voitti ton luokan toisen ratsastajan kanssa! Ja oli vielä kolmaskin, joka sillä sijoittui samaan luokkaan.
 
 
Eihän meillä Dotin kanssa aina ole täydellisesti mennyt. Viime kauden vikalla tunnilla menin Dotilla ilman satulaa ja se onnistui tiputtamaan mut kaks kertaa. Se lähti sinkoilemaan kentän toiselle puolelle. Tipuin samaan kohtaan kaks kertaa ja sen jälkeen paikat oli vähän kipeänä. Sen jälkeen en luottanut siihen enää samalla tavalla. Tuli joululoma ja tammikuussa tunnit jatkui ja vähitellen aloin luottamaan Dottiin uudelleen.

Tässä se kans lähti viemään mua. Ilmekki on aika hieno.
 
Menin alkuvuodesta aika paljon taas Dotilla ja siitä tuli entistä tärkeempi. Nykyään se on yksi tallin parhaimmista poneista ja super tärkee pikkunen villiponi. ♥ Harmittaa, kun Dotin tilanne on nyt mikä on. Toivon todellakin, että poni paranee kunnolla, ennenkuin se tulee taas tunneille. Se onkin varmaa sitten kivan energinen saikun jälkeen.
 

 
Parane poni

15 kommenttia:

  1. Vaikka en tunne haluan että Dottie paranee...<33333
    Dottie on tosi söpö<33
    Parane pian Dottie:-)<3
    Voimia sullekkin Katja:--)<33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ja poni on nii reipas nii se paranee c: Se ei oo luovuttaja ♥

      Poista
  2. Toivottavasti Dotti paranee pian :) Te ootte kyl hyvä pari :)

    VastaaPoista
  3. voii :( toivottavasti se paranee :3<3
    Voimii katka!<3

    VastaaPoista
  4. Pikaista toipumista pikku tammalle :)
    (Oon vieläkin hiemän shokissa siitä että se ei oo ruuna :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha :D:D Dotti kyl näytti yhes vaiheessa ihan ruunalta, ku sen otsis oli leikattu ihan tasaseks :D

      Poista
  5. sul on kiva blogi ja noi heppa kuvat oli söpöi/kivoi.
    liittyisitkö mun blogii :D http://koiriajatallielamaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Käyn kattoo sun blogin (:

      Poista