lauantai 4. lokakuuta 2014

Lokakuun ensimmäinen tunti

Niin ne päivät ja kuukaudet menee. Nyt on jo lokakuu. Torstaina sain mummulta kyydin tallille ja olinkin siellä puoli neljän aikaan. Olin hetken satulahuoneessa ja sitten mun piti mennä hoitamaan Runo. Mun piti hoitaa se kunnolla ja ajan kanssa, kerrankin kun ei ollut kiire mihinkään. Mutta se aika, joka mun piti olla Runon kanssa, meni Noen kanssa! Tallin omistaja kysyi, voisinko mennä taluttelemaan sitä kentälle ja vastasin tietenkin myöntävästi. Menin sitten harjailemaan sitä jättiläistä. Harjasin sen huolella ja menin kentälle taluttamaan vähän reilu puoli tuntia. 

Noehan on sairaan iso ja korkea hevonen. Sellainen 177cm ja meikä on 158cm, että kiva koko ero meillä. Onneks Noe on tosi kiltti ja rauhallinen! Mukava tamma, mitä nyt vähän oon sen kanssa ollut tekemisissä. Noehan ei ole tuntikäytössä, paitsi satunnaisesti. 


Talutuksen jälkeen hoidin Noen vielä pois ja annoin sille sen mössöt. Istuin hetken satulahuoneessa ja menin sitten hoitamaan Nemoa. Meillä oli leikkitunti ja olis saatu mennä ilman satulaa, mutta jälleen kerran mulla oli Nemo, jolla ei saa mennä ilman satulaa, joten menin satulalla. Nemolla on jo nyt ihan sairaan paksu karva. Se on kunnon pehmoheppa. Tunnista ei ole kuvia eikä oikein mitään kerrottavaa. Nemo oli koko tunnin tosi laiska eikä se oikein liikkunut eteenpäin. Oltiin lipun ryöstöö ja se loppu 5-5, eli tasapeli tuli. Saatiin Nemon kanssa kai kerran se lippu. Alussa joukkueet meni: Nemo, Runo ja Dotti vs. Lissu, Helmi, Keijo ja Stoja, mutta puolessa välissä Stoja tuli mun joukkueeseen. 

Tunnin jälkeen hoidin Nemon pois ja olin vielä hetken tallilla ja Leokin tuli käväisemään tallilla. Toivottavasti ensi viikolla saisi taas kuvia tunnista! Nyt otin Nemosta parit kuvat tallista ennen tuntia ja tunnin jälkeen, mutta ne ei mitään parhaimpia ole. 


Mun pitäis nyt viikonlopun aikana vaihtaa mun kaikkiin blogeihin ulkoasut ja tehdä uudet postaukset, toivottavasti saan ne ulkoasut tehtyyn, kaikkien blogin ulkoasut kaipaa vähän uutta ilmettä.

2 kommenttia: