maanantai 5. kesäkuuta 2017

Vuosipäivän aika

Tasan kolme vuotta sitten musta tuli Runon hoitaja. Ponin olin tuntenut vasta muutaman viikon, mutta mulla oli vaan niin sellainen fiilis, että tämä on mulle se oikea. Ja tässä sitä edelleen ollaan samoilla fiiliksillä. Runoa mä olenkin hoitanut pisimpään mun kaikista hoitohevosista, joita mulla on ollut elämäni aikana. Nämä kolme vuotta ei ole ollut mitkään helpommat. Näiden vuosien aikana on tullut onnistumisia ja monia epäonnistumisia. Runo on saanut aina hymyn huulille ja monesti on tullut myös itkettyä je pelättyä, milloin tämä kaikki loppuu.

Tämä alkuvuosi ei ole ollut meidän mitään parhainta aikaa johtuen Runon sairaslomasta. Mä en mitään muuta pelkää nyt niin paljon, kuin sitä että menetän Runon. Että se ei olekkaan enää syksyllä Syressä, kun sinne palaan kesän jälkeen. Pelkää sitä, että sille tapahtuu jotain, enkä pääse hyvästelemään sitä. Runon takia mä Syressä vielä käyn.


Päivääkään en ole katunut sitä, että aloin Runoa hoitamaan. Vaikka mä niin itselleni vannoin, etten Maisan jälkeen enää Syreltä ala hoitamaan ketään. En halunnut kiintyä mihinkään hevoseen, koska en halunnut enää hyvästellä ketään. Maisan lähtö ei ollut minulle mikään helpoin asia, mutta siitä selvittiin hengissä. Ja Runo on siihen se suurin syy. Ilman Runon tuloa, mä en Syressä olisi enää sen kevään jälkeen jatkanut. Siellä ei vain ollut enää kiva käydä, vaikka Dotti ja Lissu siellä onkin. Ja nekin kaksi on minulle älyttömän tärkeitä ja tulee aina olemaan. 

Näiden vuosien aikana Runosta on tullut mun paras ystävä. Ei mulla edes sanat riitä kertomaan, kuinka tärkeäksi se on minulle tullut. Mutta eiköhän jokainen heppatyttö tiedä sen tunteen, kun löytää sen elämän hevosen. Ja kuinka paljon siitä voikaan välittää ja kuinka tärkeeksi se tulee. Runo ei ole minulle todellakaan pelkkä ratsastuskoulun tuntihevonen. Se on niin paljon enemmän. 


Kolme vuotta takana ja toivottavasti monet vuodet vielä edessä. Mä todella toivon, että Runo tulee vielä kuntoon ja päästään sen kanssa taas tekemään kaikkea kivaa ratsastaen. 

Runo 5.6.2014 - ♥

2 kommenttia:

  1. Jos Runo olisi myytävänä, ostaisitko sen? Ja siirtäisit sen asumaan pikkusten tallissa? :D
    Hienoa, että teillä on kaunis suhde

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin ostaa Runon joo, mikäli se olisi mahdollista. Pikkusille sitä en kumminkaan veisi, se ympäristö ei oo ihan Runolle sopiva 😅 ja kiitos ! 🙈

      Poista